Príprava taktického kurzu – jedno z prvých fotení a natáčaní vôbec
Natáčam a fotím "tenkrát poprvé"
Zalovil som vo svojom archíve a našiel niekoľko rokov staré fotografie vôbec z jedného prvého fotoshootingu čo som robil. V rámci OZ Respond Academy sme spolu s novými inštruktormi odlaďovali prvý z taktických kurzov pre efektívnu prácu zásahového tímu v zastavaných oblastiach, respektíve v budovách.
Oslovili sme niekoľko adeptov z oblasti bezpečnosti s ktorými sa poznáme a vieme, že podobnými kurzami prešli alebo sú zásahy v ich pracovnej náplni. Chceli sme tak vychytať niektoré detaily, potvrdiť si navrhovanú metodiku výučby a spôsob podania inštruktormi.
Okrem toho som potreboval urobiť aj sprievodné fotografie a zábery do videa, ktoré bude tento kurz propagovať.
Učil som sa počas akcie
O lokalite kde budeme celý event robiť som vedel iba málo. Stará opustená budova v okresnom meste, bez elektriny. Čo tam vlastne bolo predtým ani neviem, každopádne medzitým už prešla zmenou majiteľa a dnes na jej mieste stoja nízkopodlažné bytové domy.
Bral som preto so sebou aj benzínový generátor a trvalé svetlo so softboxom, lebo som predpokladal, že niektoré miestnosti nebudú úplne dobre osvetlené, keďže okná mali byť čiastočne zadebnené. Našťastie to neplatilo o celom priestore kde sme sa pohybovali a časť bola presvetlená možno až prisilným prirodzeným svetlom. Hlavne to platilo pre dlhú chodbu, ktorá bola kompletne z jednej strany presklená a z druhej boli vstupy do jednotlivých a o dosť tmavších miestností.
Išlo to aj s lacným riešením... pretože muselo!
Keďže vtedy som nemal ešte prakticky žiadnu skúsenosť s takýmto typom fotenia a mojou technikou bol lowcostový fotoaparát Canon EOS 250D s pevným 50mm objektívom, bola to samozrejme svojim spôsobom výzva.
Pozitívom bolo, že som nemusel tým pádom laborovať, ktorý záber akým sklom odfotím, prípadne keď som šiel natáčať niektoré scény so stabilizátorom, že je treba pri zmene objektívu riešiť vyváženie, keďže na dlhšom alebo ťažšom kuse skla sa mení aj ťažisko.
Výsledné promovideo po postprocese
Pre stabilizáciu natáčania som vtedy vlastnil svoj prvý elektronický gimball Moza AirCross 2. Nebol to žiaden technický zázrak raketovej vedy, ale v procese učenia fungoval spoľahlivo. Asi jeho najväčšou nevýhodou v spojení s Canon EOS 250D bolo, že prepojovací USB kábel ústil z foťáka priamo do L-kovej montáže.
Bolo treba fotoaparát vysunúť do opačnej strany, kde už nebol zase v ideálnej polohe oproti jednej z osí stabilizátora. V prípade nahodenej 50tky to ešte pri vyvažovaní nebol taký problém, keď som ale potom časom dokúpil ďalšie (ťažšie aj dlhšie) objektívy, tak to chcelo viac trpezlivosti. To ale zase pri zmene objektívov počas natáčania, kedy sa nedali robiť sety záberov najprv s jedným, potom z druhým… nebolo príliš komfortné.
Každopádne, výsledok môjho prvého natáčania akčných scén vyzerá takto:
Páči sa vám moja tvorba?
Ak sa vám páči to čo vidíte – moje blogy či fotografie pomôžte mi ich šíriť do digitálneho sveta. Mne každé fotenie a písanie zaberie niekoľko hodín. Vaša podpora vám zaberie iba niekoľko sekúnd!
Stačí ak ma podporíte sledovaním mojich sociálnych sietí:
Facebook: https://www.facebook.com/strobefotografia
Instagram: https://www.instagram.com/strobesk/
Prípadne ak uznáte za vhodné, pridajte mi hodnotenie mojej práce tu:
Google: https://g.page/r/CXyzHNpjciUhEB0/review
Facebook: https://www.facebook.com/strobefotografia/reviews
A samozrejme, ak budete potrebovať fotografie z eventu, ozvite sa a dohodneme si detaily.
Comments are closed.